Sunday, September 4, 2016

Rawatan gigi -fakulti pergigian uitm-

Ummi..kakak..adik..
Hah ko...anak beranak gi buat treatment gigi..

Aku ni mmg bangsa yg payah nak gi cek gigi...
Incase kalau sakit gigi..terpaksa..kena hadap gak la..
Macam penah jd last year...
Pas bersalinkan sara...
Tetibe gigi aku mereput..
Tu aku terpaksa gi la...baiki gigi yg terserpih tu...
kurang kalsium kata doctor..
Tapi masa tu aku gi kat klinik gigi private..


Kali ni aku nak citer...
Since mengandung ni...
aku risau kot gigi aku mereput lg..
Jd gagah la aku gi buat rawatan gigi...
Bwk skali anak2..kakak arissa ada sebatang gigi goyang...
Dah nak tercabut la tu...
Yg adik nya saja la aku bwk...
Dah alang2 tu cek skali..
Aku pegi kat FAKULTI PERGIGIAN UiTM...
Aku penah dgr tmpat ni...sbb en aznan mmg kerap ke situ..
Dia mmg sgt concern bab2 gigi ni..
Tapi x penah plak aku ngikut...
1st time sampai..aku teruja weh...
Tempat baru..jd semuanya baru...
Bersistematik...staff dan doc semua ramah...sgt mesra pengguna..
Dan yg penting rawatan adalah FREE!!
Kalau tanya aku lokasi xreti sgt aku nak explain...ko guna waze jer la...
Yg aku tau ke dalam sket dr hospital sg buloh..





ruang menunggu tuk register..





sebelah tmpat register...ada cafe...
boleh la lepak2 pekena cofee dulu...




Ruang menunggu sblm rawatan


Sejujurnya...aku mmg sgt berpuashati la..
Tempat yg sgt2 selesa...
Kaler purple..tema uitm..rasa suasana tu lg tenang...
Tak ramai orang...tu yg best..
Anak2 aku pon ok jew...
Seronok dorang lari sini sana...
Tempat luas katanya..
Next2 treatment mmg aku akn ke sini...
Lagipon sbb lokasi ni x jauh sgt dr rumah aku..

posted from Bloggeroid

1 comment:

LYAfrina said...

samala dgn lya..
walau biasa sgt dgn hosp..tp bab gigi ni sejenis penakut sgt..haha..
sakit pnya psl tahan sampai setahun++..xpergi klinik.sbb tkut..last2 beberapa bln lps bru k klinik sbb xtahan..dh slamat cabut..alhamdulillah..aman dh rsa..dia punya tkut ntah apa2..pdahal skejap je ha dh settle..hilang derita 1 year ++ tu