Thursday, March 30, 2017

Ayriss :: 2 mos already...

Assalamualaikum


Haa...pejam celik pejam celik dah 2 bln lbh usia anak kecik aku ni...
Pantas sungguh masa...
Byk sgt aku hutang cerita yg nak letak kat blog ni..
Kesah bersalin pon pon tak up lagi
Ramai sgt dah yg email aku suh citer kesah bersalin..
Tambah2 aku bersalin kat spital Shah alam..
Hospital baru....tu ramai yg nak tau kot...
Aku nih sejak beranak 3 kelam kabut sungguh..
Cam tak berapa pandai lagi nak uruskan masa harian aku..
Bangun pagi duk buat itu ini... Sedar-sedar dah ptg...
Rasa cepat sgt masa tu..


Dah tak nak merepek...aku just ikut flow...ikut mood...
Kalau ada kelapangan aku dan mood berblog aku dtg aku up la entry...
Ha...aku tau bkn ada org nak baca pon...
Tapi just utk simpanan sendiri...nanti aku bosan2 aku baca balik..
Kdgkala tak semua yg kita lalui masa dl kita akan ingat...



Ok..ok..cerita ayriss zuhraa...yg dah 2 bln....
Masih lg fully bf...alhamdullilah...
Membesar bagaikan juara...
Semalam checkup berat ayriss dah 5.85 kg..
Lbh kurang jer ngan kakak aysara masa 2 bln dulu...
Ayriss tak banyak ragam...
Boleh dikatakan 90% tidur jer...10% tu berjaga...
Dah boleh gelak2 bila kita sembang ngan dia...Alhamdulillah
Sgt mudah menguruskan ayriss...
Seingat aku selepas aku melahirkan ayriss..
Cuma ada semalam jer ayriss menangis waktu malam..
Sewaktu balik kampung MIL...tu pon cuma setengah jam jer..
SERAM SKET... NEXT ENTRY AKU CITER...


Apapun suka sgt aku tgk pembesaran anak2 ni...depan mata..
InshaAllah aku cuba menjadi ibu yg terbaik utk anak2 aku...
Biar pon anak aku cakap aku garang cam singa!!! Haha..
Mak jiwa kacau mmg cegini nak oooiii....
Korang cari pasal mak boleh jd singa...
time jiwa stabil hati mak ni mcm tisu tau...
masa tula mak akan jd bidadari utk kamu!!!
Waahhh..bidadari ko!!!! Tak hagak2!!!! :)


🌻love,jaja🌻

posted from Bloggeroid

2 comments:

diary_ciknaa said...

alah alah tengok baby akak lagi buat sy nak berbaby lagi.. sedapnya bau baby

LYAfrina said...

olor..comey sgt dia..cpt masa berjalan...