Thursday, March 16, 2017

TANTRUM AYSARA SBLM UMMI BERSALIN 🐝🐝

Assalamualaikum

Dah lama tak bersiaran....
Belek2 gmbar kat phone..
jumpa plak gambar2 tantrum aysara sblm aku bersalin hritu...
Sedih wey....
Kalau ingat2 balik...mmg boleh nangis...
Hati tisu sgt nih...

Seminggu sebelum bersalin...aysara demam teruk...
Aku tak pasti demam tu pembawakan nak dpt adik..
Atau demam sbb kena inject....
2-3 hari sblm tu aysara ada inject imunisasi tuk 2 tahun
Tapi nurse kat kk tu ckp xde demam utk injection ni..



masa ni demam aysara sgt tggi..
Temperature lbh 39°c.. Mmg tak keruan aku masa ni...
Pikir cemana nak bersalin...pikir nak tggalkan kakak yg baru seminggu masuk sekolah...aysara plak demam...
keadaan masa tu agak complicated..
Tapi..terpaksa hadap gak...follow the flow je la..
Alhamdullilah.. En.aznan byk membantu...

2 hari sblm admit..mak ngan ayah aku dtg Shah alam...
Syukur sgt...Allah permudahkan urusan aku....
Sblm tu aku mmg blur nak tggal anak2 kat mana...
Sampaikan pernah sekali aku ckp kat en aznan..
Biar je aku sendiri kat spital...dia uruskan anak2...huhu..

cerita tantrum aysara tak habis kat situ jer...
Bila aku admit..tantrum makin menjadi2...
Dari mula hantar aku kat spital....
Dlm kereta merengek2...duduk atas ribaan aku..
Fuhh... syahdu time nih...mcm boleh tahu yg aku tggalkan dia..
Aku ??!!!... Kalau ko seorg ibu leh bayangkan la cemana...
Dgn keadaan kesihatan dia yg tak brp nak ok lagi...
Huhuhu...[nanges!!!!]



ni masa tunggu en aznan cari parking...
Pandang aku pon tak nak...
Duk melayan perasaan...tu mak aku datang hantar aku skali...
Saja nak leka kan dia...senang kalau dia berperangai..
Dengan harapan dia akan cair dgn pujukkan nenek nya..
Seperti kebiasaan nya..aysara sangat manja dengan nenek dan atuk...
Huhu...tapi..tapi...TIDAK UNTUK KALI INI...
Aysara ooo aysara....
Masa drive blk umah..mmg dia meraung sbb aku xde skali kat kereta...
En aznan terpaksa pangku semasa drive...
Dr hospital sampai rumah....phewwww!!!






masa aku kat spital..mak aku wassap pic aysara...
Sedih nya lahai...
Mmg dia tak nak ngan sape2..kecuali abahnya jer...tu pon menangis jugak... Sepanjang masa...
Berlarutan cegitu sampai la aku bersalin...
Bayangkan 5 hari aku kat spital...mcm tu la dia...
Kebetulan time aku nak bersalin tu CNY..
So adik aku dari perak pon ada dtg..
Nak jagakan anak anak aku ni la...
Menangis je dia sampai tertidur...
Kalau dah tidur takde sape berani usik..nak alihkan pon tak berani..
Nanti bila jaga dia sambung nangis lg...
Tgk gambar..tdo merata2...sedey aku...huhuhu
Mmg terpaksa biarkan camtu..kalau tgk dia nangis lg kesian...
Baik biarkan dia tidur...

Aku kat spital..kentalkan hati..
Tgk pic..bila nak nagis aku pandang baby kecik kat sebelah...
Terubat rindu aku...sama sebijik raut wajah kakak aysara...

Errmm tu la...tantrum aysara...hari ke 5 aku blk bwk baby...
Tunjuk kat dia...dia lari...
Pastu intai2 dari celah pintu....aduyai..COMEL...
agaknya sedih..campur gembira kot perasaan dia time tu..
Happy sbb ummi dah balik.tapi sedih gak ummi tggalkan beberapa hari..huhu

Aku mmg x pernah berpisah ngan aysara....24/7 dia sentiasa dgn aku...
Itu la agaknya tantrum yg menjadi2....
Dan aku pon sebenarnya rindu teramat sangat bila berpisah 5 hari...heheh....
Itulah dia bonding aku dan aysara...
Ohhh..lupa..kakak Arissa.xde hal...dah besar...chill jer dia...hehe



🌻love, jaja🌻

posted from Bloggeroid

No comments: