Thursday, December 27, 2012

:: JGN BYK ALASAN KALO NAK KURUS! ::





 eerrrr....

da lama tak berceloteh...
tetiba isu "gemuk-kurus" ni gak aku nak citer....

huuuhuu...

 masa lik kg ritu:
mak aku : "patut la ko sihat sgt skang...mkn x benti... ma dulu, kalo anak sorang cam ko ni slim lg, ni anak sorang dah cani, nak tggu empat....errr..."
 
last month : 
kawan aku : "sihat nya ko skang???" ade isi lagi ek???

last 2 weeks...
exclassmate aku masa kat U dulu : semangat siot ko! hepi ek skang???

wiken ari tu g Tesco :
" dik...dik...cuba ni..bagus tuk kuruskan badan...adik meh sini dulu kita timbang...bla...bla...bla.."
-promoter tuk langsing2 ni... pggil aku..sambil bg flyers kat aku-

sadis tul la....
aku pon mula perasan  berat badan aku makin naik sejak akhir2 ni...
byk baju x muat!
jgn kata jeans & kemeja, baju kurung pon ade x muat tau!


tarik napas jap!!!!
hembus!
fuhhh.....

uwaaa....nak kurus!

laki aku : "jom kita main badminton nak??? kurang2 kita bersukan...."
aku : "eerrr...x sempat la...biler kita nak masak...urus anak lg....balik keje dah petang! err...bla..bla...bla..." [bukan sekadar alasan tau! betul!]

"malam?"
aku: "mlm2 buta x kan nak men badminton....masa tuk rehat...sok nak keje lg.... "



.diam.



"eeerrrr....jom kita kuar mkn nasik arab nak??? "
hehehhe!
ayoyoyo...camane nak kurus???
aku ni mmg suka makan.....

huh...ckp byk tak guna....
k bai.








1 comment:

With Julia said...

Tanamkan azam dear..
i pun baru lepas bersalin 4 bulan...
alhamdulilah amalan berpantang dibawa sehingga keempat bulan dah...caranya amalkan sekali sehari mkn nasi sebelah tengah hari dan amlkan minum air msk 4-6 liter sehari...kalo nk snacking pilih buah dan sayur2...sure u akan slowly reduce fat...4 bulan i dah reduce 10kg...alhamdulilah ;D