Thursday, February 9, 2012

sedapnya menghirup kuah megi...


Korang tau “meggi rendam” x??
Istilah meggi rendam ni wujud masa aku study kat uitm dl…
mungkin ramai lg kot guna istilah ni…
Nak buat nya pon teramat la senang nya…rendam jer ngn air panas…
tu lar namanya meggi rendam..


Mesti korang rasa x besh kan??? Hehhehe tp aku suka mkn ni skang ni…
Tu ar…aku pun pelik ar ngn aku nih….da agak lama bertahun2 aku x mkn ni..
Paling x pun kalo aku teringin sgt nk mkn meggi…, at least la aku tumis bawang sket….
Kalo rajin aku letak carrot, kubis or sawi…telur sebijik…
kalo ade ayam or daging aku letak skali…
Best sket kan….

tp kalo bg aku skang ni langsung aku rasa x best…aku nak meggi rendam gak!
Perisa kari tau…lain2 perisa aku x nak…
Tetiba jd teringin…bkn sekali dua..masuk hari semalam da 4 hari berturut2 aku mkn meggi rendam nih…dalam masa 5 minit aku leh habiskan semangkuk megi…ikut hati mmg nk tambah lg…huhuuhu…




Mengidam??? Ade ker org mengidam berhari2 camni??? Iisshhh…..
Mmg skang ni aku x bleh bau org msk…dan aku pun da x mkn nasi da hampir seminggu…
Yg tu aku x pelik…tu symptom pegnen aku…dulu pun cam gitu…
Tp mkn meggi rendam ni pelik sgt..
ye la mende yg aku x suka kan??? Tetiba jd feveret plak…

Sebenarnya aku x kisah pon meggi rendam ke ape…
Untungnya x yah aku pening2 nk masak ikut anak tekak aku ni…
Tp yg wat aku risau…sian kat baby lam perut aku nih…
Xkan nk mkn meggi jer kot….
Caner aku nk wat…kalo x mkn aku akn lapar…
Tp aku x boleh terima makanan lain selain meggi rendam….eeerrrrr,…..

Dah anak lam perut satu hal…yg anak kat luar perut ni pun…
asal jer aku mkn megi dia pun nk sama…uwwwwaaaaaaaa…..tolonnnngggg….

No comments: