Wednesday, November 7, 2012

murah hati kah aku???




xde maknenya aku ni murah hati!
ni sbb mmg dah wat salah...so, sendiri tanggung la!



Wahhhhh…gler byk saman ko!
Wakakaka…saman parking…kat area opis aku parking berbayar…
Sejam RM 0.40.. xde la mahal sgt compare ngn tempat lain…
Tu pon liat betol aku nak membayar….
Sudahnya..hah hamek ko! Lebih 20 saman aku kumpul….
Ko kira ar! Kalo 1 saman RM100….lebih rm2000 aku kena bayar!
GULP!
Baik aku shopping… lagi berbaloi…
Errr,,, shopping ajer yg aku ingat….

Baru2 ni MBSA ade offer bayar saman tertunggak…diskaun 80%....
Apalagik..berdezut ar aku g settle saman aku…
Wahhhh lega cam baru lepas sembelit rasanya….
Lallalallaaa…rasa cam nak terbang pusing2 sambil nyanyi2 happy!
Dan lepas settle payment tu sume aku nekad beli sticker parking!
Hanya RM60 utk sebulan…

Ade sebab kenapa aku KERAP kena saman :

1.       Sebab aku dah kehabisan syiling..ni tahap kritikal…kira aku dah tukar ngn duit tabung arissa lagik! Tp kalo dah setiap hari purata RM3 coin aku kena sediakan…mana nak cekau!
2.       Sebab machine bayaran parking tu rosak…w’pun ade machine lain..tp aku malas nak jln jauh..
3.       Machine tu tak nak terima coin aku! Ceh…ntah2 coin tu palsu! Errr….
4.       Aku dah bayo tp machine tu tak kuarkan tiket! Lantak!
5.       Aku dah bayar parking..cukup untuk waktu berkerja aku…tp dah 3 kali pusing xde parking! Aku parking kat bahu jalan…pon kena saman…aduyai!

Tu hanya 5 sebab! Byk lagik sebenarnya! Dalam 5 sbb  tu pon aku leh katakan hanya sebab yg pertama jer silap aku….yang lain tu byk sbb machine yg bengong itu! Aaaarrrrgggghhhhhh….mmg aku tak puas hati giler!


·         :: Doakan aku ikhlas membeli sticker parking yg HANYA RM60 sebulan itu ::




2 comments:

Aty Fared said...

eeerrr...saye tak pernah bayar saman majlis...huhu..tapi atak ar banyak..tak ley lawan akak..;p

ira_violet_bee said...

saya dl masa duduk kt shah alam selalu la kena saman parking nie..pastu byr masa dia wat offer diskaun jugak wahaha..pastu dah pindah penang mula2 sampai pun dah kena saman parking sbbnya dl kt shah alam kan pakai mesin tp smpai penang rupanya pakai yg gores2 tue..so stock tue sentiasa ade dlm kete..selamat lah dari membayarnya..haha