Monday, August 19, 2013

Ringkasnya RAYA 2013..


salam aidilfitri...

tgk tajuk..
RINGKAS???

aku diserang penyakit malas nak hapdet blog!
sbb keje opis banyak menimbun..
tak suka..err..
tp ni amanah keje..aku kena gak siapkan...

ok..walau dah basi..nak nak aku hapdet sekeping pic raya kitorang..
mcm biasa..bila beraya di belah suami..AURA bergambar tu agak kurang..
berbanding raya di kampung aku..
mungkin sebabnya suami anak bongsu..dan kakak dan abang yg atas2 tu dah sgt dewasa..
kakak sulung sebaya mak aku...jarak umur tu terlalu jauh..
jadi nya..mereka2 lebih selesa dirumah sendirik menanti anak dan cucu beraya...

dan tugas aku ngn suami...
akan bawak mak aku beraya umah dorang2 ni...
so, malam raya tu hanya aku dan kakak yg tggal serumah jer ada kat umah mak...
[sadis kan]
 
bila mlm raya aku tgk mata mak berkaca...
membalut ketupat ngn menantu nya ni..
dah la menantu ni pon sebijik ketupat tu ambik masa 1/2 jam kot!
mmg aku tak penah wat semua tu sebelom ni...
aku masih lagi belajar! dah kata 2 tahun sekali jer kot ko membalut..mana ko nak expert!

okeh...pg raya suami akn bwk mak solat hari raya...aku mmg setiap tahun hari raya jer bendera merah!
jadinya keje dirumah aku setelkan...
 lepas sembahyang raya tu jer la kalo sempat nak bergambar..
sbb lepas tu kitorg akan pegi beraya rumah kakak & abg!
dan pengembaraan raya kami biasanya akn berakhir pukul 12 mlm!
hah ko...raya sampai lebam...

raya ke-2 pon cam tu gak...
akan pulun beraya semua umah sedara..kuar seawal jam 8pg dan balik pukul 12 mlm!
yer la..aku akan bawak mak aku..umah sedara2 yg mak aku nak gi..
kesian mak..masa ni la dia dapat nak jenguk adik beradik dia..
sedara mara yg jarang nak jumpe..
dan kitorg mmg akan habiskan hari raya itu dgn menziarah semua setakat yg kami mampu..
biarpon sampai malam..
sebab raya ke-3 kitorang dah kena travel lik ganu plak..
raya sampai pengsan!! hehheh

 sempat ambik gambar..pg raya..[ni jer yg ade]

-K.A.M.I-

ni gambar pagi raya...
raya ke-2 byk kat lam henset suami..
so,ni jer yg ada pada aku...
 
 arissa mkn durian di hari raya
[kat umah sedara di Baling,kedah]

raya ke-3 
hadap jem yg sgt dasyat...
perjalanan 13 jam dari sg petani ke kuala berang!
huh!

bangun.tido.meragam.tido lagi.bangun.
lambatnya nak sampai!

sampai terkecing lam kete...
tuka seluar..
layan game..tgk upin ipin..sampai habih semua baterry hanfon..
masih tak sampai lagi...

memang hazab giler jem kat tanah merah!
jarak hanya 3km tapi ambik masa sampai 6 jam!
*pitam*

okeh..tu jer ringkas raya kitorang...

p/s : eh..eh..jom ar raya umah aku! hehehe

 




 

5 comments:

!k@ said...

Nak...bila kak??

ayahmamilisa said...

siannye akak tempuh jam lama..tapi takpe raya ganu sanggup je tepoh dok? hehe..
kita nak raya umah akak la ni..nak address plishh..;)

Umi Qi said...

Lama saya x pi baling...dulu pi kursus pernah pi baling sonok dpt makanan kg asli...sis jaja... terpikat sgt gan kelabu pink...weeeeeee lawa sgt sis

Diana said...

Mana rumah jaja...teringin lak nak gi beraya..=)

Mimy Hamid said...

husben saya bgtau awak kawan lama dia...satu sekolah