Friday, October 25, 2013

:: Pengalaman 7 haRi di HosPiTal ::


alhamdullillah..setelah 7 hari...

akhirnya arissa discharge pd 23/10..
aminn..syukur..arissa kembali sehat..
ceria seperti biasa..

bosan giler duk spital kan??
aku rasa seminggu cam berbulan2..
eerrr...tak tahu hari ape..yg tahu siang dan mlm jek..
hikhik...

dah la wad kanak2 xde channel astro tuk mak bapak...
semua channel katon...disney..cartoon network..mcm2 ar..
haih...bosan tahap gaban..
mak pak yg tggu ni layan jer sinetron kat tv3..tv9...
haih...

kita mak2 ni pon leh rasa bosan..apetah lg budak2 kan??
aku tahu arissa pon jemu..bosan..
tp dah kata bdk..paling tak pon dia akan ckp..
"ummi, icha nak balik..dah tak nak duk umah dokter lagi"
hambik ko...giler besar  "rumah dokter" dipanggilnya..

aku cuba createkan aktiviti...
layan jer arissa sbb tak nak bagi dia bosan..
dulu masa umur 7 bln arissa penah admit gak..
suspek kena "rotavirus"..tp 4 hari jer kot..
lgpon masa tu arissa kecik lagi..hepi jer aku tgk dia kat spital..
cam tak gaye org sakit...

mengimbas kenangan April 2011


kesian aku tgk arissa masa ni...
huhuu..


bila dah umur 3 tahun ni...mulut pon dah pandai ckp itu ini...
lagi kesian sebenarnya..
aku layan jer selagi mana aku mampu...x nak bg dia bosan..


tgk citer upin-ipin..
sambil mkn karipap...
huhu


laan kartun lagi...


mkn sendiri..conflakes ngn susu..
biasanya aku suapkan..risau kot susu tu tumpah..
tp kali ni aku biarkan jer...


alasan tak nak tulis...
jari sakit..baru pas ambik darah


tekun...rajin..[ikut mood]


yg ni paling tak leh blah...
lepas cabut jer wayar water drip kat tgn tu terus ajak aku gi playroom..
pic yg kiri tu merajuk sbb aku tak nak main belon ngn dia..
aduyai anak...

 
 
errmmm..sebenarnya moral of the story :
"AKU BOSAN GILER KAT SPITAL SELAMA 7 HARI" .NOKTAH.






2 comments:

cik hani said...

hehe..mak ai suka duk hospital.katanya ramai kawan..hahaha..
selamat pulang ke rumah sendiri dan arrisaaaaa,dah sihat..

Diana said...

Jaja..oloo...cain nyer icha... lama gak eh duk spital...

Nampak yang icha macam boring..ye la duk spital bukan best pun kan icha.... =)

Harap sembuh nanti...dan tak sakit-sakit dah ye...

Muka icha masa kecil cam muka ayah dia laaa...hihii