Monday, February 24, 2014

HOME SCHOOLING: STAMPING - WATER COLOUR!


salam..

jom belajar! hehhe
aku cuba mendekatkan arissa dengan dunia "belajar dirumah"

alhamdullillah...arissa sangat suka...
memang kena korbankan sedikit masa..
sambil2 belajar kita dekat-dekatkan diri ngan anak gituuu...

arissa sekarang berusia 3 1/2 tahun...bulan 9 ni cukup 4 tahun...[dah besar anak ummi]
pembelajaran yang simple sebenarnya mampu menarik minat anak se usia arissa..
tambahan pulak arissa dah masuk tadika..lagi memudahkan.. 


1. stamping


aku beli mende ni kat DIY..mcm2 bentuk..

bagi peluang arissa cop2 kat drawing paper..
sgt teruja..


2.  cat air/water colour
 
 
 
 
 
 TENGOK HASILNYA...
tang muka yang kaler oren tu jer aku tolong kalerkan..
arissa cakap penat!
memang aku paling tak sangka...arissa sangat pandai menggunakan brush dan kaler..
dan menggunakan tangan kanan dan kiri...hehehe
cuma ade la comot2..tp tu normal..
aku cuma guidekan kaler tuk arissa..
memula kaler ape...pastu ape...kaler kat mana..then kat mana...
memang sangat jelas nampak minat arissa terhadap seni ni..
"ikut ummi la tu"..ayat power dari abah...
hehehe...mungkin...

walau tak kretip sgt..tp minat tu ade...
mmg ummi arissa sgt suka SENI
kalo tgk kat real takde cantik cegini..nampak comot2 kat tepi dan kaler2 yang tak sekata..
tapi Alhamdullillah...
boleh dipertimbangkan...

p/s : memberi kebebasan kat anak berkreativiti...hati aku sangat puas!




2 comments:

Ummi Rayyan said...

wa.. bestnya. anak yun nak masuk 3 tahun dah. kena rajin buat homeschooling ni. tp anak laki ni, yg dia tau nak main basikal ja..

Umi Qi said...

Puas hati kak tgk arissa pandai mewarna cat air...so clever...ibu mana x terharu bila tgk potensi anak makin cemerlang...go dear go!