Tuesday, April 24, 2012

:: aku pon berpantang!!!


semalam aku da start keje....
Lama rasanya cuti...3 weeks..lama ker??? Hehehheh..
Lama lg kalo cuti bersalin kan???

Ni aku nak cter pasal pantang keguguran..
x abih2 pasal keguguran kan???hehehhe

korang yg penah keguguran...
caner korang berpantang ek??? Ke mmg x yah pantang???

Kalo ikut mak aku...dia x bagi lg aku g keje ari ni....
Suh aku duk umah rehat....eeerrrmmm ok gak kalo opis ni aku punye..
Huhuhuhu...berkali2 tepon aku pesan jgn keje berat2...
Isshhh risau btul mak aku nih...aku ni kan keje duk depan pc jer kan..
mana nk keje berat..
Bukan aku keje buruh binaan pon...
Lain ar kalo aku kena outstation or meeting jauh2...
Tp wat masa ni aku rasa x de kot...
So, sepenuhnya aku duk depan pc kat opis..menatap ape yg perlu...
Satu lagi mak aku cukup risau pasal aku driving’..
Err..aku ni guna kete auto jer pon...
Kalo manual..jgn kan mak aku...aku pon x confident...
insyaAllah hopefully sume nye ok...
aku ni keguguran jer...bukan bersalin...

tp bab2 pantang mkn mmg aku nk pantang btul2...
aku x nak minum ais..mkn pedas2 pon x nak...
skang ni aku masih lg jaga mkn...
better dr masa aku pantang bersalin dulu...
mkn pon ape yg perlu...
daging..udang..sotong..aku mmg x nak mkn dulu..
hihihihi...kuatkan semangat!!! Caiyok!!!
tp ayam aku dah mkn..
kalo ikut dokter boleh jer kan???
Masa pantang bersalin dulu aku bedal jer sume benda...
seminggu jer aku btul2 pantang ikut tradisi melayu nih...
tp skang nih aku nk ikut kata mak aku....hihihihi....

pg tadi aku dukung arissa....
da lama aku x dukung dia..yer la..aku kan x leh angkat berat2..
sian aku tgk arissa hulur kedua-dua tgn ke arah aku..
muka penuh simpati...x sampai hati..
bila aku dukung jer terus lentok kepala kat bahu aku...
ala2 manja gitu...mmg pandai la anak ummi nih...


aku kena gak kuat..biasakan diri...
Cuma aku perlu berhati2 kan???
X leh gak aku nk manjakan diri sume mende x boleh wat...
Nati badan jd lemah...
Tu pendapat aku la...

insyaAllah aku harap leh kembali normal...
mungkin ade yg anggap aku ni ‘cengeng’..
sakit skit jer..tp x boleh itu.. x boleh ini...
aku bukan ape..cam aku kata td la..aku Cuma berhati-hati...
aku pun gugur bukan masa sebulan dua..
tp da 4 bulan...so, rasanya wajar sgt tuk aku berjaga2...
semoga dipermudahkan segalanya......


mood : best tgk blog kwn2 yg preggy...yg baru dapat baby...uwaaaa.....nak baby gak...x pe..nati dah abih pantang aku akn cuba sedaya upaya..wakakkaka...insyaAllah ade rezeki tuk aku kan??? 

p/s : kwn2 yg tgh preggy skang jaga kandungan tau!!!! Nati share2 cter yer!      Peace!!!

No comments: