Thursday, January 10, 2013

:: BERCERAI SUSU ::

salam uollss..
sebenarnya aku tak tahu nak mule citer dari mana...
dah lama nak kongsi @ ty pendapat...
anak aku skang dah berusia 2tahun 4 bulan! masih BF ngan aku...
dan dia pon minum FM gak...
 malam WAJIB ngempeng ngn aku...
kalo hari cuti kira pakej siang malam ar!
eerrr...
aku sebenarnya tak nak henti BF dia..
 aku terfikir nape nak stopkan...
bila nak teruskan aku terpikir pulak cakap2 orang :
" eh dah besar masih ngempeng lagi ek" 
"eh dah dua tahun kan..sepatutnya dah stop"
"patut la ko susah nak tggal arissa tuh..
sbb dia masih BF ko..dia dah besar, ko kena stop kan BF dia"
  
paling tak tahan..kawan2 mak aku...[jiran sekampung]
" eh hisap susu badan lagi??? dah dua tahun kena benti dah...TAK BAIK!!! kalo lagi lama, nati lagi susah nak lepas"
GULP!!!


"TAK BAIK" tu berdose ker? [blurr]
kalo berdose nape susu tu ade ek??

hokeh..tarik napas..hembus!!!


kata2 laki aku :
"susukan jer selagi dia xde adik.." [hurm]

 TD TERBACA STATUS KAT FB "IZZAH AZFAR"  blogger ~kasih tiada penghujungnya~
Proses bercerai susu (weaning off) sedang berjalan.
Semua secara semulajadi, tiada paksaan...
Bila dia rindu, dia datang...dia mahu bonda berikan.
Kadang kala bonda yang tawarkan.
Kerana bonda rindukan bonding antara kami semasa menyusukan.
Truely, perpisahan yang tiada paksaan, semulajadi lebih mudah. Tidak mengguriskan emosi anak kecil ini.

Salam kasih,
Bonda Izzah
 
sayu rasa hati...
mungkin aku pon perlu wat cagini kat arissa kot!
tp arissa sentiasa RINDUKAN..sentiasa MAHUKAN...dan aku pulak sentiasa TAWARKAN...

eeerrrr...


kanak2 yang makin banyak akalnya....makin bertambah kecerdikannya..makin bijak mencipta alasan...dan kadang kala makin menguji keimanan dan kesabaran ummi..
kaletah manja anak ini membuatkan aku rasa terlalu dekat dengannya!


sayang kamu :: ARISSA ZULAIKHA ::
 
 
 

2 comments:

Asz Miza said...

Salam jaja, dari ape yg i dgr kat tv aritu..biasanya lepas 2 thn kena wean off sebab budak2 dah start ada nafsu ke tah mcm mana..tu yg kata sampai 2 thn je..tp bkn sng kan nk wean off..

Aty Fared said...

ni lah salah satu bende yang saye pon asyik pikir..lagi lar pulak sekarang dah tak keje dan anak nak df jer...saye risau macamane nanti biler sampai mase nyer nak bagi die susu dalam botol..
adik bongsu saye..sampai 4 tahun tak nak 'lepas'..
lagi satu terpikir lagi..saye sampai sekarang tak piyed..sebab susukan anak..baru tadi tanye kat mak saye..mase mak saye bf anak2 die berape lame die tak piyed..die kate 2 tahun..selagi anak die tak lepas susu..die tak piyed dan tak ley mengandung..jd die kate die kene gak buat macam2 care supaye anak2 die berenti bf ngan die tuk die ngandung balik..haaa...acaner lak tu...
eeaahh..terpanjang pulak...;p