Monday, January 7, 2013

:: merajuk sampai tertido ::


salam monday!

ini kisah budak yang merajuk bila kena marah..
huhuuhu...

pd mulanya si kecik ni sama sebok ngan aku nak masak...
fyi...aku mmg x suka kalo ramai2 kat dapor...
biar kan aku sorg jer...silap hb bapak nya siap kena dengar bebelan aku yg mungkin ssh nak benti....
ok tak per....
segala periuk senduk aku bg kat kanak2 ni......
+ve thinking...
may be ni adalah proses pembelajaran kanak2...
;-)
masak ngn tenang...w'pon bingit ngn hentaman periuk dan senduk hasil kerjaan si kecik...
janji keje aku setel...

tgk cam khusyuk jer kan...

aku ckp ngan arissa..
"ummi nak mandi tau...icha main leklok yer"
"ok".. menggangguk tanda faham....



tp, ko tgk ape jd.....
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
uwaaaaaaaa...
"arissa! what are u doing???!!!!"

 terpinga kanak2 kecik ni tgk aku....


agaknya terkejut dengar intonasi aku yang agak tinggi...
habis 1 botol bedak...
yg tak tahan siap letak lam "gayung"...tuang bedak kat kepala...
imagine mandi cam ummi nya barangkali...
aku tak tau mana dia dapat "gayung" a.k.a penyedok air tu...

perlahan2 arissa berundur...
masa tu kat lam bilik...tetiba dia kuar ke ruang tamu...

aku keraskan hati wat tak tau...
lbh kurang 10 minit ke ruang tamu...
.sunyi.sepi.

.gelabah.

"mana arissa??" [dalam hati]

jenguk kat ruang mainan xde...
hanya dengar suara tv....

tetiba....
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
mengalir air mata aku.....
merajuk sampai tertido bawah cofee table....
alahai anak ummi....




:: rasanya aku tak marahkan arissa pon...nape dia merajuk ek ::








5 comments:

With Julia said...

aduyaiii kesian ye arissa merajuk smpi tertidur bawah cofee table...agaknya dia ingat umi marah kt dia...tp comel je dia sepahkan bedak buh dalam gayung tuh hehehe...betullah ckp mama2 lain..nanti anak dah mula nk besar dia tlg kemaskan umah...maknya la x larat nk kemaskan balik hehehhe...anak2 penyeri senyuman dibibir ibunya :)

lovely said...

hihii...
chomel sangat arissa ni.

Aty_Fared said...

Die tau die dah buat salah..cerdik..seb baik majuk senyap2 jer....heheh..:-)

!k@ said...

Maybe sbb intonasi suara kot..dia ingat umi marah sbb dia rasa bsalah gak kot..
Saya pun slalu mcm ni..rasa bsalah bla dh tertinggi suara..huhu

Anonymous said...

Ala..sedihnya..tetiba sayu tgk gambar arissa kat bawah meja tu..naknangesss :(