Monday, July 7, 2014

setakat mana persiapan raya korang?



baru 9 hari puasa aku dah tanya persiapan raye kan???
yer la...kita yg pompuan ni esp mak2 mesti nak persiapan awal2 kan???
rumah...biskut raya..baju raya...balik kampung mana...menu raya...semua la..
hahaha...OVER!!!

aku tahun ni raya turn kampung aku..
kat terengganu..
tapi raya ke tiga kitorang tetap balik kedah gak...
raya dua-dua kampung la kekdahnya...
adilkan..

persiapan raya??
eerrr..
yang ni macam tak berapa nak siap...
baju raya aku dah tempah 2 pasang...ade yg aku nak jahit sendiri tu mungkin terbengkalai..
tu baju adik aku..baju mak aku..adush...bila nak siap..
tu lar ngade2 sangat nak jahit sendiri..
bajet cam terer2..tp non hado!
baju arissa pon...ayoyo..

hajat dihati nak tukar langsir..nak jahit sendiri..
BERANGAN  jer la jaja oooiii..
bila tahun aku nak buat..
rumah aku baru lepas renovate...tak kemas2 lagi..macam tokang pecah!

cookies pon..konon nak buat sendiri..
ceh..aku rasa bantai tunjuk2 jer kooottt..hahhaa

sekarang ni aku tak larat sangat nak buat keje..
basic-basic keje rumah boleh la..
masih dalam proses morning sickness -minor-
tp aku sangaaaattt letih...
mak aku cakap..
FAKTOR USIA..
mengandung usia lewat2 memang cagini...
eh??
mungkin la...

walaweh..umor aku dah 35 okeh!
due tuk beranak 2nd baby ni 36 tahun!
so...no wonder la kan??

ok la...
tepek gambar bakal kakak sekeping!


budak teruje nak jadik kakak..
hari2 tanya bila adik nak kluar! wakakaka..


p/s : korang dah buat persiapan ape tuk raya ek???



7 comments:

joijoi80 said...

Tahniah.. ada juga rezeki mengandung.. saya ni anak dah umur 9 tahun belum beradik lg.. tapi ikutkan dah 3 adikpun cuma tak sempat jengah kedunia aja.. umur pun dah 34 tahun makin risaulah.. dah lewat2 usiani macam2 masalah nanti

Nurul Aziz said...

tak siap apa-apa pun lagi.. :'(

CikNaa said...

kitorang takde beli pape lagi.. aduhaii.. nanti la ingat kat kampung.susah kot nak bawak anak2 pg shopping sekali..sian anak2..

Our Story said...

tahnih preggy....
nama anak kita pun Arissa juga...
persiapn raya tahun ni biasa2 ja semangat tu macam xde mungkin awal lagi kot... hihihi.....

Selamat Berpuasa...

Suffiah zee said...

amboiii..hehee

LYAfrina said...

wah.alhamdlillah,,rezeiki..x kir tua mud..klo dh rezeki msti dpermuahka..

prsiapn raya lya bisa2 je.. bjuy pt pkai tme cousnkawen lya fwd ke raya.. lg ponx smpt ponn pakai..ke kna eksiden artu

LYAfrina said...

lya singah sini ;-)