Friday, August 8, 2014

Dialog CUCU & ATOK di pagi raya...



aku dengar jer dari jauh...
 CUCU NGAN ATOK bersembang...

sambil tangan aku sibuk kemas pinggan mangkuk..
arissa ni kalo dia bercakap jangan menyampuk..
biar jer...dengar dia berceloteh...
kalau menyampuk dia akan terus diam...


budak banyak cakap! akalnya pon cukup banyak! 


DIALOG PERTAMA :
(membuat kan mak ko tersenyum nak ooii)

atok : arissa dah dapat duit raya dari atok ker??

arissa : dah..tapi arissa tak nak pun..sebab cikgu kata raya kita kena salam jer...mintak maaf..
bukan AMBIK duit raya -Standard! mmg sentiasa pegang kata-kata cikgu-

atok : tapi duit ni atok bagi...bukan arissa mintak kann...

arissa : xpe la...nati arissa bagi kat ummi...TAPI lepas raya atok kena la bagi lagi..arissa boleh la ambil duit..sebab raya dah habes!

errrrr....lurus jer ko ni nak oooiii...

dah katanya budak kan...itu yang di ajar...tu la yang di ikut...
kalau kata raya kena mintak maaf...so dia pegang hari raya jer la...haiiihhh...


DIALOG KEDUA :
(Tak tau mak ko ni nak sedey ke..terharu ker...gelak ker...errrr)

atok : ntah raya tahun depan sempat tak lagi atuk nak raya ngan cucu atok ni...

arissa : [terpinga- tak paham-] 

atok : nati tahun depan kalau atok takde arissa gi tengok atok yer...

arissa : atok nak pegi mana?

atok : Nati Allah ambik atok...atok ade kat kubur la...

arissa : tak pe la...nati raya atok balik la...

atok : atok balik...tapi arissa tak nampak atok...atok jer boleh tengok arissa

arissa : tak pe la...arissa buka la mata arissa besar-besar...nati nampak la atok...

atok : -tersenyum-

arissa : atok...nati nenek pon ikut atok pegi dekat kubur ker??? bawak la nenek sekali...sian nenek duk sorang2!

aduyai anak aku...
masih terlalu mentah untuk cerita soal kematian..
masih tak paham ape2...

sedih pulak aku dengar ayah aku bercakap camtu ngan cucu dia...


"Ya Allah Ya Tuhan ku...Panjangkan la usia ke dua ibu bapaku...berikan kan mereka kesihatan yang sempurna...amiiinnn..."






6 comments:

Aty_Fared said...

alahai arissa... :)

LYAfrina said...

ha ha ha
arssa..arissa..
buda2 mmg telus n jujur bila bercakp.

y dialog 1 tu x tahan, lps raya baru tuntut duit. hehe

y dialog 2 tu.
mmg ada lucunya dgn jawapan arissa, tp kata2atuk tu agk menusuk hati kan.. ada rsa sebak..

Fifi Nadhrah said...

budak2.. sangat jujur kan..

Iryns Ahmad said...

hehehe comey je dialog dia....

Lily@MamaZaraZareef said...

dh pndai die berborak ngan atok yek..mesti seronok atok melayan kan..=)

Julia Johari said...

Pandai yer arissa cakap skrg...dlu tgk kamu kecik lg...sekarang dah bertudung dah...comelll...suka dgr cakap cikgu pesan kan hehehhe standard ayat tu sis