Thursday, August 7, 2014

Raya :: RuMaH TerBuKa...



sabtu ni dah mula orang buat rumah terbuka kan??
aku pon dah ade 2-3 jemputan ni...

errmm...baru2 ni ade tengok iklan rancangan 'semanis kurma' ..-ye ke???..ke ape ntah..lupe-
tak sempat pulak tgk siaran yang bila...
pasal rumah terbuka...
tgk sikit slot tu...ade yang kata tren sekarang ni tak sama cam dulu2...
konsep ziarah tu dah makin hilang...
kalau dulu2 raya tak yah tggu berjemput...
kita mesti ziarah jer tuk bermaafan..
tapi sekarang ni kalau takde jemputan memang rasa segan tetibe nak terjah rumah orang...
mungkin ade segelintir ade perasaan cam gitu...
sebenarnya lebih kepada "risau kot susahkan tuan rumah"
kann???
-maaf kalau aku silap-

CERITANYA..

Tahun ni tak seperti tahun2 sebelom ni...
biasanya aku akan peruntukkan sehari tuk adakan rumah terbuka...
jemput kawan2 sedara mara datang rumah...

TAPI
disebabkan beberapa faktor -lebih pada faktor kesihatan-
tahun ni kat rumah aku..
TIADA konsep "rumah terbuka"

korang jangan salah faham...
takde "konsep rumah terbuka" tapi korang2 yang sudi nak beraya rumah aku leh jer datang...
di ulang...boleh DATANG!
aku menerima tetamu...
aku tggu kau datang! -gitew-

dan aku suka kalo korang2 ni nak beraya ke rumah aku...
maksud aku tak de konsep rumah terbuka tu maknanya  tak de la sehari aku peruntukkan tuk orang2 datang rumah aku...
korang boleh jer datang bila2 yang korang suka...
tapi kena call aku dulu la...
kot la aku tak de kat rumah kan???

lagi pon kalo korang call dulu leh la aku masak best2 tuk korang...
-padahal aku tunjuk2 jer- ngeeee-
hehhehe..

eerrmmm...
jangan lupe jemput raya rumah aku tau!






2 comments:

LYAfrina said...

a ah..better mcm ni..xperlu tgu rmh terbuka.. dtg je ..sepanjang syawal ni..sentiasa terbuka utk semua.. lps syawal pom sama ;-)

Suffiah zee said...

penat sebenarnyeee wat open house ni...huhuh...rumah pon jadi bercealru...haru biru yg nak mengemasnyee kita seorang kan....huhuhu...