Wednesday, November 23, 2011

KeNapa ‘DiA’ SuKe Nak GiGiT….bencik!

 

Dah hangin satu badan aku nih…..


KENAPA…KENAPA….WHY?????!!!!!


Weh korang jgn pk bukan2 tau!
Ni kisah arissa [si comel aku] yg kena gigit msa kat umah babysitter semalam…
Mmg aku hangin sgt…
Bukan sekali…dua kali…tiga kali…empat kali….tp da lebih dr itu….

 
Aku memang btul2 MARAH ni…


Kesan gigitan kat lengan ko!..sampai luka2…[sigh]
Bukan satu gigitan..tp dua hokeh..
Tu baru semalam….
Yg sebelom2 ni….


Mmg dasyat ar yg penggigit lengan arissa tu…
Kalo korang tgk bekas gigi dia tu…
Fuh..ko bayang kan gigitan budak umo 2 tahun lebih…
Aku x salah kan derang la…sbb bdk bkn tau ape pon kan??
Tp yg menjaga nya tu…. Kena la alert sket…

Aku gajikan 'BAYAR' derang suh jaga anak aku….[mood angry bird da dtg ni]

Mmg frust sgt2….
Yg jaga tu 2 org…bdk2 ade 4 org….x kan t upon x leh nk control?
Alas an derang x sedar sbb arissa x cry!..[boleh terima ke?]

Mmg la…sebab aku tau arissa mmg bdk yg kuat…
Jrg nk nangis x pasal2 ni…[tp btul ke x nangis bila kena gigit sampai luka2]..
Ahhh..tipu…mesti dia nangis gak… may b sekejap…

Ape2 pon alasannya…aku tetap x leh terima….

Mmg x leh TERIMA sbb da BANYAK kali…
Kalo sekali dua aku leh maafkan lg….



Aku kesian kan arissa….[sigh]

Balik umah semalam dia tunjuk2 tempat kena gigit..lebam da luka…
Tp x cakap pape…just tunjuk..sbb arissa x pandai ckp lg…
Tp aku tau dia mesti nk ngadu ngan aku tu….
Aku cuma pujuk arissa ngan kata2 manis aku..[aku tau dia x paham]
Tp arissa tetap senyum…comel! [perasan]…eh biar ar! Anak aku kan????









X pe arissa…nati ummi ngan abah akan plan kan sesuatu yg terbaik tuk arissa….
Sabar dl yer….lg pon arissa kan 'KUAT'…..


HHMMM…ape plan nya yer….????




 

2 comments:

aTy _faRed~ said...

geram nyer bace...!! tak marah ker kat orang penjage tu..?? hurrmm..tu lar bende yg sy risau nak hantar baby kat orang tu..sian kat arissa

hepi ummi said...

aty : mmg da marah...tu org yg mmg saya kenal dan percaya...nati aty survey btul2 tempat nk hantar baby tau....~sedih~ huhuuu