Thursday, March 1, 2012

:: ummi sayaNg kaMu....




Sgt2 tersentuh sekarang ni...tambah2 bila terpandang wajah arissa ketika tido...
Sayu..sebak ..sedih..sume ade...




Mesti korang tertanya2 nape kan???

Aku pon pelik ngn perangai aku skang ni..[mud menyesal]
Kdg2 aku terfikir balik..ape bdk sekecil arissa tu faham pe yg aku rasa...
Arissa x tau pape...

Sbb aku alami alahan pegnen skang ni...x byk masa aku luangkan ngn arissa...
Rutin aku..pg terjaga dr tdo aku da kelam kabut menyiapkan keperluan nk g keje..
Iron baju...kemas beg arissa tuk g nursery...wat kan susu tuk arissa..dengan kepala yg ting tong...[biasa aku wat keje ni pd mlm hari..so, sok x yah kelam kabut..tp skrg kul 9pm aku da dibuai mimpi....]


pagi2 tu...
Kalo arissa jaga aku bg jer susu letak depan tv ..bukak chanel bbtv...
Lepas siap2 sume aku hantar arissa kat nursery...sedih tgk arissa lambai2 tgn kat aku..
Mungkin dia lebih seronok kat nursery kot...ade kwn nk bermain...

Perjalanan g keje mmg btul2 bercinta....opis ngn umah x la jauh sgt..kalo biasanya ambik masa 15 minit tp disebabkan jem yg teruk perjalnan nk sampai opis lbh kurang 1 jam 10 minit camtu...


Fuhh...mmg memenatkan...plus loya nak termuntah lg...huhuhuhu...


Okeh..kat opis keje cam biasa..keje aku x la menimbun2...bos aku sgt2 memahami..dia akan bg keje berbaloi dengan tugasan manusia biasa...xde la aku kena jd robot...so, ade masa aku boleh lg menyelit tdo rehat pd opis hour...

Balik keje kol 5.00ptg..jln x jem..5.15 aku da sampai umah...
Aku akn lik umah dl sebelom amik arissa...
Setel diri..mandi...kdg2 basuh baju...tgk keadaan...
baring sekejap..[skrg ni mmg aku x masak]
sbb kepala aku mmg sentiasa pening....
Kul 6.15 aku g amik arissa....

Masa ni la mencabar sket...bila turun jer kete arissa mula wat perangai x masuk umah...
Ye la kebiasaan nya aku akn bwk dia jln depan umah dl...main bola ke..
jupe anak jiran2...
Tp sejak2 aku x larat ni..mau jer aku terus masuk umah...

Semalam arissa sgt teruja bila jiran aku k.ana bg basikal kat arissa...
basikal anaknya waktu kecik2 dulu...aku terima seikhlas hati..
arissa sonok mengayuh basikal roda 3 sambil dilayan oleh k.ana...
aku tersenyum sambil duduk kat  meter paip air..[x de kerusi]..

Dalam hati...ni kot yg arissa nk..main sama2 seperti selalu...
gelak ketawa arissa ngn k.ana membuatkan aku benar2 tersentuh....
k.ana mmg ibu yg sgt suka melayan karenah kanak2...

Tgk kan langit yg da nk gelap aku pggil arissa masuk umah...arissa tersenyum puas...
x de rengekan..agaknya puas bermain...sayu....sgt2 sayu...

Masuk rumah aku mula la nk terbaring jer keje...mmg aku x leh lawan pening + loya2 ni...masa ni arissa akan merengek2 nk ajak main..keluarkan puzzle suh aku cantum kan...kuar kan buku suh aku story...bila aku x layan arissa melayan diri sendiri dengar lagu2 koleksi bbtv dr henfon aku...kesian kan....sedih ni...[sob...sob...sob...]..sambil minum susu..arissa akan tertido sendiri...




Bila time tdo ni la aku mula pandang wajah comel arissa...sgt2 sayu..sedih...kesian arissa...
aku cium wajah arissa beberapa kali...” ummi sayang echa...ummi sayang echa” air mata aku mula bergenang.....sayu....




untuk arissa....
“ sesungguhnya ummi sgt2 menyayangi kamu...nanti ummi sihat ummi akan bawak echa g jln2..main basikal..g playground...g dataran pd malam minggu...bwk echa g mkn KFC...Beli aiskrim...semuanya ummi akan lakukan seperti rutin2 biasa...tp echa kena sabar ye sayang...”
[eeerrrr...arissa baca ke blog aku ni????] ~ confius!....

1 comment:

Unknown said...

kat mana nak like nih?? sweetnyer mommy already aka mommy to be nih...