Friday, August 3, 2012

yeay! masalah settle!

hah ko!
gempak jer tajuk n3 kan...
macam masalah ko besau gler ar!
pada aku : kalo melibatkan anak kira masalah besar la ..

hehehhe
ni pasal [post] aku yg 2 hari lepas.. 

NOw!
arissa makin ok...
tak de masalah sembelit lagi...
senang hati aku...
baru leh keje ngan tenang...agaknya org nursery tu pon rasa tenang..
bila aku dah tak tepon dorang lagi...
hanya sebab aku nak tanya anak aku dah berak belom!
wakakkakaka...

lepas aku jupe INFO pasal anak sembelit tu...
aku terus g beli "brown sugar" ngn "tepung UBi"...
kwn aku kata tepung ubi ngn tepung kanji mende yg sama...
hehhehe..padan la aku caik tepung kanji tak jumpe...
.Dasar.

aku try guna cara tepung tu dulu...
campur kan lam susu arissa...
memula tu risau gak...aku tak confiden..
tak kan sbb tepung tu jer sembelit boleh ok...
tak bahaya ker?
hah! macam persoalan aku!
TP..aku kentalkan hati jer...

HASILNYA!
wah...sgt2 menakjubkan...
selama 4 hari arissa x buang air besar! semalam arissa dah berak dengan jayanya!
tu pon aku happy??
heh..harus ar!
arissa tak nanges lagi...montot dia pon tak de la darah2 lg...
memang menjadi ar!


pas ni aku perlu ikut gak petua2 yang ade...
sebelom ni aku hanya bergantung pada ubat klinik jer...
asal sakit skit terus g klinik...kdg2 dokter bg ubat yg sama sampai penuh lam peti ais!
bukan aku kata klinik tu tak bagus !
tp kalo dah ubat klinik tak mujarab ape kata kita ikut gak petua2 orang lama ni...
tak semua anak2 ni sama...


syukur alhamdulillah....
 



2 comments:

!k@ said...

alhamdulillah..lega kan..bila arissa dah poo poo...:)
kalo x sian dia.. bagus petua tu..nanti boleh cube.. :)

Ummi Rayyan said...

alhamdulilah dah sihat pun.. kesian bila tgk anak susah poo2 ni kan..