Tuesday, May 15, 2012

NAIK PENING BILA PIKIR NAK KEMAS ‘LEMARI’ BAJU…


 

Huahahaha…topic kemas mengemas ni x kan habis kalo nk cter…
Nak mula kemas dari mana dl ek??? Mula la aku plan itu la…ini la…


Ni nak story mori pasal baju kat lam lemari umah aku..
Byk wei…
Bila tambah jer baju baru,
Adushh..pening mana mau taruk daaa…


Eceli, bilik utama ade wardrobe 4 pintu…
Sume kat situ baju my asben…
Almari tu tggi..kat atas aku letak kain batik, tuala, cadar, selimut ..segale…

Kat bilik kedua ade wardrobe 6 pintu…sume aku sumbat baju aku…
Errr…


Aku nak clearkan sume baju2 lam lemari tu …
Nak letak baju2 aku nk pakai jer…
Byk sket ruang..ni dah sendat gler aku nk hangerkan baju2 aku..


Tp mana mau letak baju aku yg dah x nak pakai tu???
Baju kurung yg mmg aku x nak pakai berpuluh pasang kot…
X masuk blouse, tshirt segale..
Baju tu sume dah x muat ngn aku…
Masih elok…
Aku kan dah mengembang skang ni…
Tu baru baju2 aku…
Yg my asben plak…
Errr… byk wei…aku rasa ¾ dr baju2 tu sume dia x pakai..
Syik ulang pakai baju sama jer…


Bila aku ty asben…
“jom kita kemas almari ujung mggu ni nak?”
“Errmmm ok…” ringkas jer jwb nya…
“Kita kuarkan sume baju x pakai…
Tp kan, baju2 x pakai tu kita nk letak mana ek??” .aku.
“ntah”..Lg ringkas..
Eerrrrr…..
“bila kita nk start kemas ni?” aku lg…
.diam.

Sudahnya cam gitu jer…
X kemas2 sampai skang…
Korang tau x umah2 kebajikan ker…atau sape2 yg nak baju aku tuh…
Nak jer aku kasi seikhlas hati…

4 comments:

.:Mama Dhia:. said...

baju yg dah tak leh pakai tu, masukkan dalam kotak/plastik..pastu sedekahkan..tak dapat duit, at least dapat pahale..kalo kat putrajaya ade pusat kitar semula.. letak kat situ jer..senang..

jaja_NorLiza said...

@Mama Dhia: tu lar niat saya...nak sedekahkan jer kat sape2...tp xtau nk kasi sape...kat pusat kitar semula boleh ek??? ok..tq 4 info!

cik dah faridah said...

singgah n folow kembali..x jupe kotak jerit la...org ganu gak ker?

jaja_NorLiza said...

@cik dah faridah : yup...toce2...