Wednesday, May 15, 2013

:: demam GWIYOMI belum reda rupanya ::

suatu pg yg tenang..
di hujung miggu...
si abah pg sudah keluar berbasikal..ntah kemana...

 tggal aku ngan si anak kecil yg comel itu...
aku mmg biasa..
hujung minggu akan melakukan keje2 yg mmg saje ditangguhkan selama 5hari!

untuk mengelakkan konsentrasi kerja terganggu,
pagi2 lagi aku dah siap gorengkan sosej tuk si kecik itu..


bangun tido jer...aku dah hadapkan arissa ngan sosej + air milo depan tv..
bukak BBTV channel...
biasanya dia akan ralit kat situ...

TP hari tu.....


"ummi, nak GWIYOMI!!"

"oke2...jap..ummi tgh sidai baju nih...jap yer...tgk bbtv dulu.." 
jeritan aku..rasanya boleh dengar sehingga 7 buah rumah jiran kot!

"nak GWIYOMI!!!!!...cepat la"

arrrggghhhh....dengan gaya gajah yg hilang anak aku ke depan....
bukak video GWIYOMI...seperti kebiasaanya...

"icha tak nak...tak nak....bukan tu...NAK GWIYOMI ni!!!" [tgn tunjuk kat sosej]

aduyai...apelagik nak ooooiiiii....
nak mak ko ni jd singa ker...ke naga... or anakonda meroyan????

errrr....



"GWIYOMI ape????"
[tak paham]


agaknya dah takut tgk muka comel mak nya dah hilang seri...errrr
arissa bangun..terus ke dapur..

"ini la...."

[bukak peti ais...]

aku : terkedu......



mayonis rupanya! 



hahhahahhahahahhaha....


boleh pulak tertukar ngan gwiyomi!











mode : masih cuba untuk memahami "perkataan kanak-kanak"





6 comments:

cik dah faridah said...

hahha..mayonis dah bertukar menjadi gwiyomi....

Fizah said...

muwahahaahaaa sabor jee ;D

Ibu Dhia said...

hahaha arissa ni kelakar la.. tp kdg2 yan pon x paham bahase dhia.. haha

Nurul Aziz said...

HAHAHAHAHAHA!! macam mana boleh jadi camtu?? kelakar je arisa.. tu la kan kadang tu kita tak faham apa yang dia nak.. mulalah budak tu menjerit2.. sabar jela..


Marliana Nawi said...

Tergolek-golek gelak... Alahai cutenyer mayonis...

!k@ said...

Comelnya mayonis..