Tuesday, May 21, 2013

:: HANTU POCONG ::


salam sayang to all my blog readers!

tajuk cam gempak jer kan??? hahaha...bikin gimiks..

nak share!
semalam arissa duk main sorang2 kat ruang tamu..
masa tu pagi lagi, kul 6.30pg..aku lak sibuk la urusan aku pepagi..
tup..tup...arissa dtg merengek2 ngn aku..cakap takut...
aku tanya kenapa...takut ape???

"icha takut hantu pocong".....

errrr...lam hati aku  : kenal plak bdk ni ngn hantu pocong..

aku ke depan...-risau-

"ummi duk sini, teman icha tgk BBTV..."

adeeiiihh lar... anak ooo anak...

saje create alasan sbb nak suh aku menempel ngn dia..
huh...mak ko ni keje menimbun pepagi ni...
rumah nak kemas dulu...baju nak kena iron..
grrrrr........

ko tau nape aku terus gegas ke depan bila arissa ckp ade hantu????

yg ni aku nak share ngn korang..
dulu2..masa usia arissa sebelom 2 thn...
masa tu ckp pon tak berapa pandai sgt la...
arissa ni selalu cakap sorang2..
bilaaku duk kat depan layan tv dia ke dapur..
pastulari ke depan..gelak2...-cam ade org kejar cam tu-
bila aku tanya dia ckp " kakak"..kakak kejar icha"

hah ko????

giler tak seram aku! mereman weh..
aku jenguk kat dapur...

tak de pape...

penah skali kat blkg pintu bilik belakang...ahhh...bkn sekali...BYK KALI okeh..
arissa cakap kat aku.."ummi kakak..kakak.."...
aku jenguk tak de pape...
pastu ckp "kakak lari"
errrmmm....-seb baik aku ni bkn kategori yg PENAKUT gler2-
sikit2 jer..takut gak la..heh...

aku gtau laki aku...dan-dan tu ar dia amik wuduk..azan kat lam bilik tuh...
-bilik tu aku jarang guna, aku wat store dan sgt berselerak-

pas kejadian, aku kemas bilik tu...wat bilik iron...tempat simpan barang2..
tapi tersusun ar...sampai sekarang kitorg akn guna keselurhan ruang dan bilik kat rumah..
laki aku akn solat kat bilik tetamu, mandi kat bilik air kat luar...
aku guna bilik air kat bilik tidur utama...sudut2 rumah pon kitorg gunakan sepenuhnya...-risau-

:: ni atas nasihat seorang ustaz.., wallahuallam ::

skrg ni alhamdullillah semua ok...tu semua mainan kehidupan..jin tu semua pon makhluk Allah..



ERRMMM..TEPEK SEKEPING PIC BDK NI...
-mesti dia tak tau pape kan??-
senyum jer manjang..








6 comments:

Ibu Dhia Danial said...

seramnya bace kak.. naik bulu roma smua.. uma yan pon bilik blkg tu jadi stor.. kena slalu masuk gak ke tu?? takut ni..

cik dah faridah said...

hehhe sy ni kdg2 ada gak mari penakutnya..tp dah rumah kite takkan nak takut pulak..kiter kena bt mende tu smpai xde..kena beramal selalu..ngaji ke..

With Julia said...

Ya....takut baca bila kakak ckp...kakak kejar icha..ya Allah berderauuuu rasa hati ibu..si Qi ada gak tgk setempat...asyik tgk tmpt yg sama...pastu perasan ju bukak lagu surah yassin...takut kak...

Diana said...

Erkk..biar betik??!

Gunakan lah sepenuhnya ruang dalam rumah kan? Seeloknya letakkan at least 1 Al-Quran di setiap bilik..

Ikhtiar untuk menghindarkan dari bende-bende macam tuh bersarang...

kan..?

mama ila said...

ayoookkk..ila baca nie pun serammm...tetiba meremang bulu roma...hehe..ila pun penakut sikit2 jer..hehe..kadang2 en somi keje balik kul 3 4 pagi...ila duk rumah berdua ngan anak...terpaksa lah buat2 berani..tapi alhamdulillah xde kena ganggu lagi

Mr n Mrs Zaidi said...

seram baca...dah ler kadg tu duk rmh dgn daaliyaa jer kalu husben outstation...nasib ler skrg, adik ipar n adik de duk skli dgn sy...hohoho..kalu tak mmg teringat2 citer nie....plk tu daaliyaakn suka sgt selak langsir kt bilik tgk kt luar time mlm or siang2...pastu dia senyum n gelak2 mcm ade org agah dia..hohohoho