Wednesday, July 24, 2013

Ape Lagi yg beLum SeteL Tuk Raye...


ewahhh ko...NAK JUGAK!
dah kata semua org sana sini duk cter pasal persiapan raya...
hehehe
 
raya aku ala kadar jer..guna ape yg ade..

 tuk rumah : kemas jer elok2...tak yah tambah ape dah...save bajet!
 
biskut raya : ujung minggu ni aku dengan semangat yg tebal gigih nak cuba wat sendirik!
1st time kot aku jadik rajin tuk biskut raya...
kebiasaannya aku tunjuk2 jer...
 
duit raya : dah tukar!
 
baju raya :
adalah sket persiapan tuk baju2 raya...
baju raya aku dan anak dah hampir setel...
dah lama siap...cuma skang ni aku masih menggiggihkan diri jait beads kat baju tu...
giler kental...aku ni dah la tak berseni..hentam jer la labu...

ohh...tema raya kitorang tahun ni kaler grey...
berbulan2 nak setup kaler tema...haih!
ni semua sbb laki aku ar... bab2 kaler ni mmg sgt complicated...
dah kitorg 3 beranak ni mmg  rona kaler adalah berbeza...
yg gelap x sesuai baju terang2...yg cerah plak x sesuai baju malap2...
aduyai! hahahhah!
 
baju tema kitorg...
nak bagi seri tambah sket ngn renda pink...
 
yg tu dah setel...tema raya ke-2 -hijau-
ni ade lagi yg masih lam proses...
yg ni baju baju arissa...
ko tgk...senget2 aku jait...hahhahha...
 
ni baju aku... simple jer...aku tabur jer beads tu..
  
beli sket2 tuk arissa...
5 pasang termasuk dress...
nak tambah lagi sepasang jer
ujung minggu ni la kot...

 
  sandal pink arissa punye...
kasut tu tuk aish eeman..
sepasang jer eh...selipar & kasut yg sedia ada dah byk sgt...


ni gambo wajib...
si kenit yg semakin bijak dan pandai berceloteh...
 


 p/s : persiapan yg simple...Alhamdullillah



 

9 comments:

ayahmamilisa said...

rajinnye jaja jahit sendiri beads..cantik laks tu :)

chuy4 said...

kagumnyaaaa buat beads sendiri...

Fizah said...

wahh kreatip! sama tema - grey! =)

cik hani said...

canteknya manik2 kat bajunya..sangat kreatif..
cik hani dah macam tak larat nak jahit baju raya bermanik ni..hihik..

cik hani tahun ni kuih raya tunjuk2 je..hihi

me.ronazil.ab said...

pandai nye jahit manik...cantik

ellysa emran said...

bunga pink kat baju grey tu mmg sweet jer kalernyer....
rajin tul jaja jahit manik...

Ibu Dhia Danial said...

wahhh rajinnnye kak jaja..

Umi Qi said...

cantik yer manik akak jahit...serius lawa...teringat baju peplum ju belum ditambah rias...nk tiru design boleh hahhaha

Aty_Fared said...

Peerrrgghhh rajin giler siap jahit manik.....:)