Monday, January 9, 2012

KENAPA makan BERAS…buKan naSi??? Haishh!



 Pelik kan???
Tu lar…aku pon pelik…
ARISSA suke sgt ngn beras…
Kalo nk msk jer sebok  dtg la arissa terkedek2 bawak mangkuk kecik…
Mintak beras… kalo x bg mmg x leh wat keje..sbb arissa akn merengek2..
X banyak >>> dlm 10 biji pon da cukup..

Xkira beras ape pon janji beras…bkn nasi hokeh!
Beras pulut…beras jati…beras cap rambutan…super jasmine…hentam jer…
Janji beras…[arissa suka bunyi beras bila di GiGit]

bkn hanya kat umah....
kat tesco pon jadi jer...
kan kat tesco ade beras timbang2 tu...arissa nampak then mintak2 nk beras...
mulanya aku x kasi kot org tgk pelik kan??

arissa x kira...dia hulurkan tutup botol susu suh aku isi beras..
huhuhuh...[cerdik sgguh anak ummi nih!]

last2 aku bg gak..bosan ngn rengek kan arissa...

tutup botol ni tertinggal lam troLy teSco...huhuhu


menikmati kelazatan beras...haahhah

nyum...nyum...

muka x bersalah..amik beras tesco....

Tp kan??
Korang x rasa pelik ker…
Bdk umur setahun 4 bln..mkn beras..wpun dlm kuantiti yg sikit…
Kalo org dewasa aku slalu tgk la…[cousin aku]
Atau ni keturunan???...
Tp anak cousin aku x mkn beras…
Isshhhh…compius…

UNIK???
Haish! Ape kebendenya unik…
Risau aku…kot2 sakit perut ke…tp x de plak…
Satu kepuasan arissa kalo dpt mkn beras…
Leh tgk arissa happy bwk mangkuk yg di isi 4-5 biji beras…

NORMAL KE???
Ade x ank korang cam arissa…
Tau pon sape2 yg korang tau?
Aku compius..
Masa ngandung dl pon x de la plak aku ngidam mkn beras…

*w’pun arissa mkn beras dia tetap mkn nasi & minum susu dlm kuantiti yg byk….[alhamdullillah]





4 comments:

aTy _faRed~ said...

heheh..pelik gak nih..:) macam mak saye pulak..masa zaman2 mengandung dulu suker makan beras..tapi nasib baik kiteorang semua tak de pulak yang suker makan beras macam Arissa..:) tak per..asal tak memudaratkan..jimat gak tu ley gantikan jajan yang bukan2 kan..:)

jaja_norliza said...

@aty : btol gak tu...seb baik nk beras....kalo nk mcD ke, KFC ke... hari2 mau kopak gayenye...hehhehehe...

Cikgu Sha said...

eh,kena bayar harga beras tesco tu.. haha..mn leh ambik2 je..hahaha..

Anonymous said...

hahaha..lawok r..aku rase keturunan kot..huahauhua