Thursday, January 26, 2012

MasiH TeRlaLu awaL KeR???


Tu lar soalan yg aku duk pk sejak tau diri pegnen nih...
Tp aku da ready...
Dulu masa mula2 pegnen kat arissa aku selalu berangan..
Kalo da ade 1st baby aku nk jarak kan 2-3 tahun utk dapat baby lg..

Errmmm...skang umo arissa da setahun 5 bulan...
Nk tggu bersalin  arissa  genap 2 tahun atau lebih ..
Rasa nya x la terlalu awal kan???...
Lg pon aku kesian nengok arissa main sorang2..
Nk la bg kawan [sedap kan hati]

seRius aku mmg target 2012 nk dapat baby...
Tuk pengetahuan aku mmg x mkn pil perancang ker..ape2 ker..
Tp rezeki yg Allah hantar kan utk aku mmg tepat...
Alhamdullillah...tp agak terlalu awal la...
Ikut bajet aku nk bersalin bln 12 sbb aku nk pantang musim hujan...
X nak panas cam berpantang dl...kekekkeke
Tp aku terima rezeki ini...teruja plak rasanya....

May be sbb aku bersalin kat arissa ari tu x lah teruk sgt sakitnya...
Jd utk baby ni membuat kan aku begitu teruja...
Teruja nk bersalin lg...x sabar nk sediakan kelengkapan baby...

Arissa?? Masih x paham...kalo aku ckp ade baby lam perut..dia tampar jer perut aku...
Huhuhuhuh....sadis btol la!...bila aku selalu aku ajar sebut “baby”..dia akan amik remote tv suh bukak BBTV channel...huhuhuhu..

Mak aku begitu teruja nk tambah cucu...cucu ke -2 dalam family aku...
Adik2 aku lom ada rezeki lg....so, aku lar yg proses dulu...harharhar!

Setakat ni aku belom btul2 sah kat klinik lg...tggu lg 2 week aku g check...
Hehheheh pengalaman dl kan da ade..kalo g awal2..nati kena g balik...
So aku bersabar...

Alhamdullillah x de lg morning sickness...hrp xde la terus...[sukeeee]

6 comments:

Qaseh Suhaida said...

rasanya sesuai sgt2 jarak 2thn je kan....
apa2 pun tahniah.

Aty Fared said...

kalau DIA dah bagi tu..maknenyer DIA tahu tu waktu yang sesuai..sy pon rase2 target nak pegnan balik lepas anak tg fes sebaya arissa..so biler baby kuar yg sulung dah 2 tahun..almaklumlah..saye ni dah cecah 3 series..jd harus cepat sikit..heheh..

jaja_NorLiza said...

Qaseh : thanks..
aty : sbb 3 series tu adalah yg utama...HARUS!!!!hehehhe

izla said...

firstly tahniah for ur 2nd pregnancy. bagi saya, dah ok tu jarak hampir 2 tahun. saya pon ada gak pikir nak try to conceive lagi bila anak dah umur setahun setengah... :)

!k@ said...

alhamdulillah..rezeki..tahniah ye..
ika rasa ok..sbb arissa pun dah setahun lebih.

Unknown said...

Pergghhhh pegnen lagi siot, Alhamdulillah.. Aku pun xsabar nak bagi adik kat memel nih.. Tapi aku kena cari org yang boleh aku pegnen kan...:)