Tuesday, April 30, 2013

:: aktiviti KAMI di hujung minggu ::


hujung minggu hanya di rumah

kebiasaannya pd hujung mggu mmg aku akan luangkan masa bersama arissa...
selalunya kitorg akan bwk arissa kuar mkn2..main2 kat playground, mandi kat pool..
paling tak pun kuar depan umah main basikal ngan anak2 jiran...
at least ade aktiviti... antara sabtu @ ahad..harus ade aktiviti tuk arissa...
satu hari peruntukkan masa tuk aku mengemas satu rumah.[rutin]
-tu pon dpt kemas yg basic je la- *penat

okeh..berbalik pd aktiviti hujung mggu, bila aku tak gi mana2...
utk mengelakkan arissa bosan asyik melayan upin-ipin..BBTV...
aku mula la akan google aktiviti yg boleh wat arissa ni seronok...
 then...

ini la aktiviti kitorg di hujung mggu baru2 ni...
[bukan wat kuih tau]
ni kitorg main uli2 tepung nak gantikan "plasticine"..

 bahagi2 kan tepung pada 3 bekas.. [asal ayat aku jadik cam rancangan masak? hahhaha]
sket jer...tak sampai pon suku kilo tepung tu...
letak air pastu uli2... letak minyak sket tak nak bagi melekat!

 pastu titis pewarna kuih...
aku guna pewarna yg wat coklat tu...
guna jer ape yg ade...

pastu leh bentuk2 kan....
arissa pandai buat bulat2 jer...
hehehhe...
tapi aku tau dia mmg seronok gler kot!

 dah macam style dah arissa ni duduk...
cantik tak flower aku!! hahhaha...
[aku yg teruje lebih kot]

mana tak teruje ko...
pd hari itu sahaja
aku dapat kemaskan rumah..
bersihkan dapur, bilik air..
basuh baju..masak...semuanya dalam keadaan yang sgt tenang...
budak kecit ini sgt bizi..tidak boleh diganggu..
sebok menguli tepung!!!

anak seronok mak pon senang hati!!!!


dah abih main aku suh arissa masukkan semua tepung lam plastik...
-BUANG-
membazir kan! tp seronok...
alahai..sket jer pon...
anggap jer la aku buangkan cekodok yg dah basi! eerrmmm...



eh lupe nak cerita...
mana abah arissa yer...kata aktiviti satu family... eerrr
oleh kerana dia tidak berminat dengan permainan yg KAMI cipta...
aku dah bagi keje siap-siap untuknya...

v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
tadaaaaa...

mengupas bawang sambil tgk tv...
nati aku terus blend jer..
hehheh..kreative kan aku mencipta keje utk si abah ni...
;-)






p/s : aktiviti sempoi tapi sangat seronok!!! 






4 comments:

Fizah said...

wah kreatipnya..nak cuba jugakkk...tepung gandum kan?

eheh omak eh,,pandai bg koje kat abah eh..sonyum simpul abah nyiapkan..heheh

cik dah faridah said...

wah seronoknya..mesti ralit main tu

Mr n Mrs Zaidi said...

seronok jgk buat xtvt lain pada yg lain kan....hihihihi...

Diana said...

Lain dari yang lain la aktiviti...

Kreatif menyusun atur rumah..
Kreatif gak mereka aktiviti...

=)